A 2027-es WRC-autókról és a hozzájuk kapcsolódó szabályokról eddig összegyűjtött információk alapján a következő főbb jellemzők emelhetők ki: 1. **Hajtáslánc Fejlesztések**: A jövőbeli WRC-autók várhatóan hibrid technológiákkal fognak működni, amelyek a

Sok különálló hír megjelent már a 2027-től életbe lépő új szabályokról és az azok alapján készülő autókról. Éppen ezért összegyűjtésre kerültek a jelenlegi információk.
Az alváz, vagyis a jármű alapstruktúrája, a közlekedési eszközök szívét képezi. Ez az a robusztus keret, amely a különböző elemeket – mint például a motor, a felfüggesztés, a kerekek és a karosszéria – összetartja. Az alváz tervezése kulcsfontosságú, hiszen nemcsak a jármű stabilitását és biztonságát garantálja, hanem hozzájárul a vezetési élményhez is. A modern alvázak különböző anyagokból készülnek, mint például acél vagy alumínium, hogy a lehető legjobb teljesítményt és tartósságot biztosítsák. Az alváz tehát nem csupán egy passzív szerkezet, hanem a jármű dinamikájának és funkcionalitásának alapköve.
Az alváz teljesen megújul. Természetesen a jelenlegi Rally1-es autó tervezési alapelveit és biztonsági normáit figyelembe veszi, de Xavier-Mestelan Pinon, az FIA biztonsági és technikai vezetője, valamint csapata jelentős fejlesztéseket eszközölt rajta.
"Megszilárdítottuk a karosszéria szabályozásának részleteit, és finomhangoltunk néhány aspektust" – nyilatkozta Mestelan a DirtFish számára. "A biztonsági struktúrával kapcsolatban a hónap végéig elvégezzük a dinamikus oldalütközési tesztet. Jelenleg már elmondhatjuk, hogy az elvégzett számítások alapján az új biztonsági rendszer megfelel a rally legszigorúbb normáinak, ugyanakkor fontos figyelembe venni, hogy az alváznak is meg kell felelnie a szabályozás által meghatározott költségkeretnek. Röviden összefoglalva, ez azt jelenti, hogy közelít a Rally1 szintjéhez, de a merevség szempontjából egy kicsit túlszárnyalja azt."
A WRC27 autóval nemcsak a WRC versenyein indulhatsz, hanem a különböző kontinens- és nemzeti bajnokságokban is megmérettetheted magad.
Az új autó számunkra mérföldkőnek számít a biztonság szempontjából a Rally2-es járművekhez viszonyítva. Az új szabályozás a regionális bajnokságokra vonatkozik, ami azt jelenti, hogy a pénzügyi keretnek elérhetőnek kell lennie, és összhangban kell állnia a gyártók és tuningcégek üzleti stratégiáival.
A csőváz megjelenése az FIA előírásai szerint alakul, ezért minden járműnél egységes formát kap. Viszont a vázakra felszerelt elemek és technológiák tekintetében a csapatok és gyártók szabadon dönthetnek, így minden egyes jármű egyedi karaktert nyerhet.
Amikor összevetjük a jelenlegi Rally1-es autót az új WRC27-tel, érdekes módon megfigyelhetjük, hogy formájuk és méreteik szinte azonosak. A legszembetűnőbb eltérés a magasságban rejlik: a WRC27 körülbelül 20 milliméterrel nagyobb lesz, ami elsősorban a biztonság növelését szolgálja. A szélesség és egyéb dimenziók tekintetében viszont a két autó nagyon hasonlít egymásra. Súly szempontjából is elmondható, hogy a jelenlegi és a jövőbeni modellek hasonló paraméterekkel rendelkeznek.
A WRC27 dizájnja szorosan kapcsolódik a jelenlegi Rally1-hez, azonban néhány egyszerűsítéssel próbáljuk csökkenteni a költségeket, elkerülve a drágább megoldásokat. Például acél ívek kerülnek bevezetésre. Az egyszerűsítések mellett a karosszériaszabályozás célja az aerodinamikai teljesítmény, különösen a leszorítóerő csökkentése is, hogy az autók könnyebben hozzáférhetők legyenek a fiatal versenyzők számára.
Az aszfalt specifikációval rendelkező autó 345 000 eurós költsége kiemelkedően fontos számunkra, hiszen ennek az autónak a regionális piacon való megfelelés elengedhetetlen. Emellett olyan üzleti modellt is kell biztosítania, amely kedvező lehetőségeket teremt gyártóink számára.
Tuning
Egy tuningolócégnek egyetlen gyártóhoz kell igazodnia, amely egy jelenleg homologizált autót üzemeltet, valamint a gyártók kötelesek értékesíteni az alkatrészeiket.
Nem lehetséges különböző gyártók alkatrészeinek összeválogatása, így például egy Škoda váltóját nem lehet egy Toyota motorhoz, vagy az M-Sport Ford felfüggesztéséhez csatlakoztatni. Az összes alkatrészt egyetlen forrásból szerzed be, majd ezeket gondosan becsavarozod az FIA által jóváhagyott alvázba. A panelekkel pedig azt kezdhetsz, amit csak szeretnél.
A tuningcégek feladata, hogy tíz különleges autót alkossanak, miközben arra is gondolniuk kell, hogy ezek közül néhányat értékesíteniük kell, hogy pontokat gyűjthessenek a WRC versenyein.
A motor egy lenyűgöző gépezet, amely energiát alakít át mozgássá, lehetővé téve számunkra, hogy felfedezzük a világot, és átéljük a sebesség izgalmát. Legyen szó egy robbanómotoros autóról, egy csendes elektromos járműről vagy egy erőteljes motorcsónakról, mindegyikük saját karakterével és teljesítményével varázsol el. A motorok nem csupán technikai vívmányok, hanem a szabadság és a kaland szimbólumai is, hiszen a nyitott úton való utazás mindig új élményekhez és kalandokhoz vezet. A motor fejlődése az ipari forradalom óta folyamatos, és ma már a fenntartható megoldások irányába is elmozdult, mint például a hibrid és elektromos hajtású járművek. A motorok világa tehát nem csak a mechanika, hanem a kreativitás és az innováció területe is, ahol a határok folyamatosan tágulnak.
A motor a Rally2 specifikációk szerint fog teljesíteni, lenyűgöző 300 lóerős teljesítménnyel. Emellett egy alternatív motorváltozatról is zajlanak eszmecserék, amelyek izgalmas lehetőségeket kínálnak.
"A Rally2 motor használata már eldőlt, ezt a A motor egy lenyűgöző gépezet, amely energiát alakít át mozgássá, lehetővé téve számunkra, hogy felfedezzük a világot, és átéljük a sebesség izgalmát. Legyen szó egy robbanómotoros autóról, egy csendes elektromos járműről vagy egy erőteljes motorcsónakról, mindegyikük saját karakterével és teljesítményével varázsol el. A motorok nem csupán technikai vívmányok, hanem a szabadság és a kaland szimbólumai is, hiszen a nyitott úton való utazás mindig új élményekhez és kalandokhoz vezet. A motor fejlődése az ipari forradalom óta folyamatos, és ma már a fenntartható megoldások irányába is elmozdult, mint például a hibrid és elektromos hajtású járművek. A motorok világa tehát nem csak a mechanika, hanem a kreativitás és az innováció területe is, ahol a határok folyamatosan tágulnak.sport Világtanács (WMSC) is jóváhagyta. Ez azonban csak egyik lehetőség. Arról is folynak viták, hogy bevezessünk egy sorozatgyártású autókon alapuló, sorozatgyártású motort. Ezt még finomítani kell a gyártókkal, hogy megtudjuk, jóváhagyjuk-e ezt a koncepciót a jelenlegi mellett vagy sem. A cél az, hogy alacsonyabb költségek mellett érjünk el teljesítményt."
A motor, akárcsak minden más lényeges alkatrész, rendelkezik majd egy költségkorláttal, ami biztosítja, hogy az autó végső ára ne lépje túl a 345 000 eurós maximális limitet.
2027-től a WRC27 és a Rally2 autók egyesülnek egy közös kategóriában, ahol mindkét járművel lehetőség nyílik az abszolút futamgyőzelmekért és a bajnoki címekért való küzdelemre. Ez a változás új izgalmakat hoz a rally világába, és lehetőséget teremt a versenyzők számára, hogy még szorosabb csatákat vívjanak a legmagasabb szinten.