Véget ért a találgatások kora, ma végre napvilágot látott a The Elder Scrolls: Oblivion felújított kiadása!


Hosszú évek pletykái és találgatásai után a Bethesda végre felfedte titkát: egy új promóciós videóval bejelentette, hogy mostantól elérhető a The Elder Scrolls sorozat negyedik epizódjának, az Oblivionnak a felújított verziója.

Az, hogy a Bethesda felújítja az Elder Scrolls-széria negyedik részét, viszonylag régi pletyka. A Verge 2023-ban megszellőztette, hogy érkezhet a remasterelt Oblivion, és abból kiindulva, hogy a Skyrimet az elmúlt tizennégy évben hányszor adták ki újra, igazából az a meglepő, hogy eddig kellett várni erre. A pletyka végül múlt héten nyert teljes bizonyosságot, amikor a remasterben ezek szerint közreműködő Virtuos Games véletlenül mindent leleplezett az új Oblivionról.

A nyilvánosra állított adatbázis hamar le is került, de ekkor már persze mindegy volt, az összes képernyőkép, grafikai összehasonlítás, borító és minden egyéb felkerült a Redditre. A Bethesda pedig meghozta a logikus döntést, és hétfőn hivatalosan is bejelentette, hogy kedden bejelent valamit, ami a mellékelt, IV-es számmal ellátott kép alapján kizárásos alapon csak az Oblivion remaster lehetett. De miért akkora szám, hogy felújítják az Obliviont, és mitől más ez, mint bármelyik másik felújított játék az elmúlt évekből?

Nézzük meg magát a játékot! Az Oblivion 2006-ban debütált, négy évvel a Morrowind után, és a legtöbb kritikus egyetértett abban, hogy nehezen lehetett volna méltóbb folytatást találni a sorozathoz. A negyedik rész úgy nyitott a szélesebb közönség felé, hogy közben megőrizte a keményvonalas szerepjátékok jellegét. Immerzívebb élményt nyújtott, mint szinte bármely más játék abban az időszakban, és hangulata máig páratlan a videojátékok világában. A hatalmas, felfedezhető világ mellett a zenéje is kiemelkedő, különösen a mémmé vált Harvest Dawn (más néven Oblivion NPC zene), amely azóta is sok játékos kedvence lett.

Ez volt az első játék a szériában, ahol minden karaktert szinkronizáltak, ami jelentős újítást jelentett. Kicsit ironikus, hogy a játékhoz két igazi színészóriást, Patrick Stewartot és Sean Beant szerződtettek, hogy a karaktereik pár mondat után máris elhalálozzanak a sztori elején és végén. De hát, ez van! A szinkronnak köszönhetően sokkal könnyebb volt azonosulni a szereplőkkel, és ez a groteszk karakterdizájnokkal együtt hozzájárult ahhoz, hogy például a sárga hajú Adoring Fant időtálló figurává váljon. Ráadásul a Starfieldben is említést nyert, ami egyfajta tisztelgés a stúdió részéről. És persze ne feledkezzünk meg a hírhedt Oblivion-lópáncélról sem, amit sokan a mikrotranzakciók egyik ősatyjaként emlegetnek, ami igazi kultikus státuszt adott neki.

Szóval igen, az Oblivion minden idők egyik legjobb játéka, és a megjelenése óta eléggé eljárt felette az idő, szóval logikus lépés felújítani, még ha így el is tűnnek majd a közkedvelt gyurmaarcú NPC-k. A másik dolog, ami miatt jó húzás lehet, az az, hogy a Bethesda ezzel végre ad valamit az Elder Scrolls-rajongóknak, akik 2011 óta a Skyrim minden létező eszközre érkező portjain és a The Elder Scrolls Online-on kívül egy 36 másodperces teaseren túl semmilyen infót nem kaptak a széria következő részéről, csak azt, hogy készül. Ezzel pedig némi időt azért biztosan lehet nyerni.

Hogy meddig lesz elegendő ez a helyzet, az még kérdéses, de az igény a remasterre vitathatatlan. Hiszen lelkes modderek már évek óta azon fáradoznak, hogy a Skyrim motorját felhasználva újjáalkotják az Obliviont, amelyi projektről úgy tűnik, hogy még idén napvilágot lát. Az alkotók állítása szerint ez semmit sem változtat azon, ha a Bethesda esetleg előbb kiadja a hivatalos verziót. Most már csak reménykedhetünk abban, hogy a várakozásoktól elmaradó Starfield után a Bethesda képes lesz még valami izgalmasat előhozni a hatodik részhez. Ha egyáltalán meg fog jelenni valaha.

A bejelentés során Todd Howard, a Bethesda feje, izgalmas híreként megosztotta, hogy a csapat már gőzerővel dolgozik a hatodik rész fejlesztésén.

Related posts