Szeretnétek tudni, milyen mértékben torzult el a Forma-1 pénzügyi kerete? - Meglepő információk láttak napvilágot!


Egy egykori Red Bull szakember érdekes párhuzamot vont az F1 és a WEC bajnokságok pénzügyi lehetőségei között. Elmondása szerint a Forma-1-es csapatoknak a legutóbbi költségvetési korlátozások következtében szorosabbra kell húzniuk a nadrágszíjat. Ezek a korlátozások jelentős hatással vannak a csapatok költségvetésére, hiszen a legdrágább alkalmazottak kivételével minden mérnök és szerelő bére is ebbe a keretbe tartozik.

A korábbi F1-es mérnök, Blake Hinsley a Twitter/X oldalán akadt ki, és osztott meg részleteket arról, emiatt mennyivel jobban megéri neki (jelenleg a Wayne Taylor Racing alkalmazottjaként) a hosszútávú versenyzés világában dolgozni.

"Tudni akarjátok, mennyire elcseszett a F1 költségvetési kerete? Az itt dolgozók nem beszélnek róla, mert nem tehetik, úgyhogy megteszem én helyettük - tette fel a kérdést egy mosolygós ikon kíséretében - Beszélgettem kicsit egy fejvadásszal egy F1-es versenymérnöki pozíció kapcsán. A felajánlott maximális fizetés összege kisebb volt, mint amennyit részmunkaidős teljesítményért felelős mérnökként kerestem a WEC egyik LMDh osztályú (vagyis a csúcskategóriában versenyző - a szerk.) csapatánál."

Miért nem látható, hogy a csapatfőnökök aktívan kampányolnának a költségvetési keret növeléséért? Ez a lépés segíthetne abban, hogy a csapattagok számára a megélhetési költségek és a növekvő infláció elviselhetőbbek legyenek. Azonban úgy tűnik, hogy a nyereséges csapatok vezetői és tulajdonosai inkább a zsebükbe teszik azt a pénzt, amit nem költenek el. Javaslom, hogy jelöljétek be a kedvenc F1-es újságírótokat, és próbáljátok meg rávenni, hogy a következő sajtótájékoztatón tegyenek fel egy hasonló kérdést. Biztos vagyok benne, hogy ők sokkal ügyesebben fogják tudni megfogalmazni ezt a problémát, mint én.

Lehetséges, hogy a Red Bull idén nem tartja meg autóbemutatóját?

A Forma-1 költségkeretének bővítése terén a prognózisok szerint a jelenlegi évi 150 millió dolláros plafon 2026-tól 215 millióra nő. Ez a változás a rendszer bevezetése előtt következik be, amelyet az előre nem látható, jelentős inflációs nyomás indokolt.

Az F1 világának csillogása mellett a háttérben dolgozó emberek hangja gyakran elhallgat. Az utóbbi időszakban a 24 futamosra bővített bajnokság miatt egyre többen fejezik ki aggodalmukat, hiszen a fokozódó utazási igények következtében egyre hosszabb időt töltenek távol az otthonuktól. Hinsley is érintette ezt a kérdést a kritikájában, rávilágítva arra, hogy a reflektorfényben álló versenyzők mögött is ott vannak azok, akiknek munkája nélkül nem működne a show.

"Az F1-es kalandra már nem vágyom, a 24 versenyből álló naptár nem vonz. A 21. verseny után döntöttem úgy, hogy kiszállok, mert szeretném megtalálni az életem valódi értelmét - mondta. - Most sokkal változatosabb dolgokkal foglalkozhatok, mint amit az F1-es pályán vagy a gyárban valaha is megélhettem, és ezt a kihívást igazán élvezem. Ugyanakkor a FOM, az FIA és a csapatok (köztük számos barátom) hozzáállása rendkívül felbosszant, hiszen a sport valódi lényegét torzítják el, mindezt az F1 név alatt."

Related posts