A McDonald's új szintre emeli éttermeit a mesterséges intelligencia segítségével, amely forradalmasítja a vendéglátást.


A McDonald's technológiai átalakítást hajt végre 43 000 éttermében, kezdve az internetre csatlakoztatott konyhai berendezésekkel, a mesterséges intelligenciával ellátott rendeléseken át a menedzsereknek szánt MI-alapú eszközökig.

A gyorséttermi óriás új kezdeményezése mesterséges intelligenciát használ a rendelések pontosságának megcélzására, és segít az éttermeknek felismerni a berendezésekkel kapcsolatos problémákat, mielőtt azok meghibásodnának. Brian Rice, a chicagói székhelyű hamburgeróriás informatikai igazgatója szerint a cél jobb élményt nyújtani a vásárlóknak és a dolgozóknak, akiknek ma még az elromlott gépektől kezdve a téves rendelésekig sokféle problémával kell megküzdeniük. "Az éttermeink, őszintén szólva, nagyon stresszesek lehetnek. Vannak vásárlóink a pultnál, vannak vásárlóink az autós behajtónál és futárok érkeznek a kiszállításhoz. Ez sok feladatot jelent a személyzetünk számára" - mondta Rice. "A technológiai megoldások enyhítik a stresszt."

A McDonald's számára a beruházások rendkívül fontosak, hiszen a januári eladási adatok gyenge teljesítményt mutattak, ami a gyorsétterem-szektor széleskörű nehézségeit jelzi. A vállalat megfigyelése szerint a vásárlók, különösen az alacsony jövedelműek és a családok, nehezen tudják elengedni magukat a költések terén. Az étterem bízva tekint a jövőbe, hiszen a technológiai újítások révén szeretnék javítani az étkezési élményt, és céljuk, hogy 2027-re a hűséges vendégek számát 175 millióról 250 millióra emeljék.

A McDonald's 2023 végén a Google Cloud technológiáját alkalmazta, hogy fokozza az éttermei számítási teljesítményét, lehetővé téve ezzel az adatok helyben történő feldolgozását és elemzését. E megoldás révén az edge computing gyorsabb és költséghatékonyabb alternatívát kínál, mint az adatok felhőbe küldése, különösen olyan vidéki területeken, ahol a felhőkapcsolat megbízhatósága kérdéses – nyilatkozta Rice. Ő 2022 óta a McDonald's csapatát erősíti, korábban a Cardinal Health-nél töltötte be az informatikai igazgatói posztot, ahol egészségügyi eszközöket forgalmaztak. Rice pályafutása során vezető technológiai szerepeket töltött be a Kellogg gabonapálya gyártónál, a Mars édességgyártónál és a General Motors autógyártónál is.

A fejlesztések révén most már lehetőség nyílik arra, hogy előre jelezzük, mikor fognak várhatóan meghibásodni a konyhai eszközök, mint például a sütők és a hírhedt McFlurry fagylaltgépek – nyilatkozta Rice. A hamburgerlánc beszállítói már elindították a konyhai berendezésekhez szükséges érzékelők telepítését, amelyek folyamatosan adatokat küldenek a cég hálózatába. Ezzel "valós idejű" áttekintést nyújtanak a franchise-tulajdonosoknak arról, hogyan teljesítenek az éttermek. A mesterséges intelligencia pedig képes elemezni ezeket az adatokat, hogy azonosítsa a karbantartási problémák korai jeleit.

A McDonald's jelenleg a számítógépes látás technológiáját, különösen az arcfelismerés mögött álló mesterséges intelligenciát vizsgálja, amelyet a boltjaikba telepített kamerákban alkalmazhatnak. Ezzel azt kívánják ellenőrizni, hogy a rendelések helyesek-e, mielőtt átadják azokat a vásárlóknak. "Ha képesek vagyunk proaktívan kezelni ezeket a problémákat, még mielőtt felmerülnének, az a jövőben simább működést eredményez" - mondta Rice. Emellett a cég a hangfelismerő mesterséges intelligencia fejlesztésére is fókuszál, amelyet a Google felhőszolgáltatási részlegével közösen alakítanak ki. A McDonald's már 2019 óta kísérletezik ezen a területen, de 2024-ben az IBM-mel való együttműködésük nem hozta meg a várt sikert az automatizált rendelésfelvételben.

A McDonald's új megoldásokkal kívánja támogatni étteremvezetőit az üzemen belüli műveletek hatékonyabb ellenőrzésében. Rice nyilatkozata szerint a hamburgerező óriás egy innovatív "generatív MI virtuális menedzsert" fejleszt, amely a menedzserek helyett látja el az adminisztratív teendők egy részét, például a műszakok beosztását. Hasonló irányvonalat követ a Pizza Hut és a Taco Bell is, amelyek szintén hasonló funkciók bevezetését mérlegelik.

Jose Gomes, a Google Cloud kiskereskedelmi és fogyasztási cikkekért felelős ügyvezető igazgatója szerint a McDonald's nincs egyedül, az MI-t várhatóan minden olyan ágazatban használni fogják, ahol vannak elosztott fizikai helyszínek, beleértve a kórházakat és a gyárakat. Első lévén a McDonald's kihívásokkal fog szembenézni, többek között a költségekkel és azzal a nehézséggel, hogy ugyanazt a technológiát a franchise- és vállalati tulajdonú helyeken is be kell vezetni - mondta Sandeep Unni, a Gartner piackutató és informatikai tanácsadó cég kiskereskedelmi elemzője. A McDonald's nem volt hajlandó megmondani, hogy mennyit költ technológiai kezdeményezéseire.

A McDonald's az iparág többi gyorsétterméhez képest viszonylag dinamikusan és céltudatosan invesztál új digitális megoldásokba – mondta Unni. Ez a stratégia, valamint a vásárlókról szerzett óriási mennyiségű adat lehetőséget teremt a gyorséttermi óriás számára, hogy fokozza a vásárlói hűséget. A mesterséges intelligencia segítségével a McDonald's képes lesz személyre szabni a promóciókat és ajánlatokat, kihasználva a vásárlói adatokat, például a korábbi vásárlási szokásokat, és akár a helyi időjárási viszonyokkal is összekapcsolva azokat. "Gondoljunk csak arra, hogy egy olyan vásárlónak, aki édességkedvelő, egy forró nyári napon érkezhet egy McFlurry ajánlat az alkalmazásán keresztül" – tette hozzá.

Related posts