Alonso véleménye szerint az F1 nem csupán a jótékonyságról szól, hanem a versenyzés kemény világáról. A rutinos versenyzők és a fiatal tehetségek közötti különbségek kiemelkedőek, és a spanyol pilóta hangsúlyozza, hogy a tapasztalat gyakran döntő tényező


Új helyek olyan versenyzőknek, akik rászolgáltak az F1-es ülésre, vagy visszatérő, akik csak elveszik a lehetőséget a fiataloktól? A vetélytársak Valtteri Bottas és Sergio Pérez Cadillac-lehetőségéről.

A Forma-1 világában új szereplőként lép színre a Cadillac csapat, amely két tapasztalt versenyzővel erősíti meg sorait. A hét elején bejelentették, hogy Sergio Pérez és Valtteri Bottas visszatérnek a száguldás világába. A csapat vezetése hangsúlyozta, hogy az első F1-es évükben "biztos kezekre" van szükségük, így egy 35 és egy 36 éves pilóta páros mellett döntöttek. Mindkét versenyző már több mint 200 futamon van túl, és jól ismerik az F1 legnagyobb sikereit elérő csapatait, így tapasztalatukkal hozzájárulhatnak a Cadillac felemelkedéséhez.

Idősebb vagy fiatalabb versenyzőket érdemes inkább választani? Egy új csapat kialakításakor mindkét opciónak megvannak a maga előnyei és hátrányai. Fernando Alonso, aki az idősebb generációt képviseli, a Forma-1 történetének egyik legnagyobb tapasztalatú versenyzője. Véleménye szerint a rutin rendkívül fontos érték lehet a Cadillac számára.

- vélekedett a spanyol.

Úgy gondolja, hogy mindkét kollégája megérdemelte a Forma-1-es helyét, még akkor is, ha ezzel más versenyzők lehetőségeit csökkentették. Például az Aston Martin tartalékpilótája, Felipe Drugovich, akiről Alonso nemrégiben kijelentette, hogy ő is megérdemelné a F1-ben való szereplést. "Jó baráti viszonyban vagyunk, jól ismerjük egymást, és úgy vélem, hogy mindannyian megérdemeltek volna egy helyet a Forma-1-ben, hiszen ezt már bizonyították. A fiatal tehetségek is ígéretesek. Azonban a Forma-1-ben csak huszonkét ülés áll rendelkezésre, így mindig akad valaki, aki kimarad."

- hangsúlyozta a spanyol.

Liam Lawson, aki újoncnak számít - ha nem is a szó klasszikus értelmében -, úgy véli, hogy a Cadillac bátran szavazhatott volna bizalmat akár kezdő versenyzőknek is. "Fiatal versenyzőként abszolút így gondolom. Rengeteg tehetséges fiatal van, akik megérdemelnék az esélyt az F1-ben, hiszen fantasztikus teljesítményt nyújtottak az F2-ben. A múltban is voltak olyanok, akik kiemelkedtek az F2-ben, de még mindig nem kaptak lehetőséget. Ráadásul a mai újoncok, és itt nem is csak magamra gondolok, valóban remek munkát végeznek."

„A szimulátorok fejlesztése és a tapasztalataink révén úgy vélem, hogy egy kezdő is elérheti ugyanazt a szintet, mint a tapasztaltabb versenyzők. Természetesen megértem, hogy a tapasztalat jelentős szerepet játszik, de én a másik oldalon állok, főként az életkorom miatt” - nyilatkozta a Racing Bulls csapat tagja.

Lewis Hamilton öt évig volt Bottas csapattársa a Mercedesnél, és örül annak, hogy a finn újra a mezőny tagja lesz. A tapasztalatát szerinte is jól fognak használni az új csapata.

"Szerintem a megfelelő fickókat választották. Sergio is nagyon tapasztalt. A tudásuk, amit két nagyszerű csapatnál szereztek, fel fogja gyorsítani a fejlődésüket" - vélekedett a ferraris.

Úgy érzi, az F1 jelenlegi mezőnyének összetételével sincs baj. "Szerintem jó az elegye a rajtrácsnak. Egy csapatnak, ami fejlődni akar, kellenek a rutinos versenyzők, főleg egy teljesen új csapatnak. Jó választás volt. Az egyikük a Red Bulltól, a másikuk a Mercedestől érkezik, nagy tudással. Ezzel segíthetik a csapat gyorsabb fejlődését."

Az F1 legfrissebb csapata a Haas, amely 2016-ban lépett a színre. A csapat élén álló Komacu Ajao, aki már a kezdetektől fogva része a csapatnak, élénken emlékszik a debütálásra való felkészülés izgalmaira. A japán mérnök véleménye szerint a Cadillac okos döntést hozott azzal, hogy nem újoncokat választott az első évükre, ezzel is biztosítva a stabil és sikeres kezdetet.

A mérnök véleménye szerint az újonci debütálás már önmagában is egy rendkívül kihívásokkal teli és stresszes élmény. "Nem vágyom arra, hogy ezt még egyszer átéljem" - osztotta meg tapasztalatait az első hétvégéjükkel kapcsolatban. "Amikor megérkeztünk, a Ferrari, mint technikai partnerünk, még sosem foglalkozott hasonló helyzettel, így ez az együttműködés teljesen új volt számunkra. Először nekik is meg kellett érteniük, hogyan működik ez az egész, és nekünk is hasonlóképpen kellett tanulnunk. Egy új csapat felépítése, bármilyen formában is történjen, mindig tele van nehézségekkel" - fogalmazta meg a helyzet komplexitását.

Innen nézve mindenképpen segítség, ha van két tapasztalt versenyző, akikre lehet hagyatkozni, és akik viszonyítási pontot jelentenek a sok bizonytalanság és újdonság közepette.

Related posts