Robogós kaland a város szívében: szélsebes közlekedés, pénztárcabarát megoldások és a szabadság érzése, mindez két keréken.

A városi közlekedés rengeteg kihívást tartogat, főként a zsúfolt forgalom és a parkolóhelyek hiánya miatt. Ebben a forgatagban a robogó kiemelkedő megoldást nyújt a gyorsaság és a praktikum révén. Fekete Dániel, aki ételfutárként dolgozik, nap mint nap bizonyítja a robogó előnyeit Szeged forgalmas utcáin. Évente 40-50 ezer kilométert motorozik, ezzel nemcsak az éttermek és a vendégek közötti távolságokat rövidíti le, hanem a városi közlekedés dinamikáját is formálja.
Az 50-es robogók és mopedek rendkívül költséghatékony és fenntartható közlekedési megoldások, amelyekből hazánk útjain több százezer közlekedik. Ezeknek a járműveknek számos előnye van. Például egy olyan városban, mint Szeged, a forgalmi dugók már mindennaposak, és egyedül a robogóval közlekedők képesek gyorsan elkerülni azokat.
Robogó: a városi közlekedés hőse!
Az 50 köbcentis kismotorok, mint például a Berva és Panni, az 1950-es évek végén robbantak be a magyar közlekedés világába. A rendszerváltás után a robogók hódítása kezdődött, főként a Japánból és Olaszországból származó modellek, például a Yamaha Jog révén. Ezek a kis gépek ma is elterjedtek az utakon, és a városi közlekedés egyik kedvelt eszközévé váltak.
Dániel tapasztalatai a robogó előnyeiről
A szegedi Fekete Dániel évi 40-50 ezer kilométert motorozik kismotorjával ételfutárként. Robogós tapasztalatairól kérdeztük. Dániel szerint ezek a kis gépek igazi városi bajnokok: a piros lámpánál könnyedén előregurulhatsz velük a sor elejére, nem ragadsz a dugóban, és szinte bárhol parkolhatsz anélkül, hogy helyet keresgélnél. Ráadásul nem kell félni a közterületesektől sem: szabályos parkolás esetén a robogókat jóval ritkábban büntetik vagy szállítják el. - A fogyasztásuk is verhetetlen: míg egy átlagos városi autó nyáron klímával akár 8-10 litert is elkortyol 100 kilométeren, egy 50 köbcentis robogó beéri 2-3 literrel. És ez nemcsak a benzinköltségeken látszik meg, hanem a fenntartási díjakon is: olajcserével és néhány alapvető karbantartással pár havonta 8-10 ezer forintból is megúszható az üzemeltetés - magyarázta Dániel.
Természetesen! Íme egy egyedibb megfogalmazás: "Nem mentes a hátrányoktól sem."
A robogózásnak, mint minden közlekedési formának, megvannak a saját hátrányai. A karosszéria hiánya miatt a vezető védelme nem olyan szintű, mint egy autóban, ami baleset esetén komoly kockázatot jelenthet. Dani megjegyezte, hogy a robogók ára meglehetősen barátságos: egy jó állapotú példány már 150 ezer forint körüli összegért beszerezhető. Emellett az 50 köbcentis segédmotoros járművek vezetéséhez elegendő a "B" kategóriás jogosítvány, ami sokak számára előnyös lehet. Miután megkötöttük a kötelező biztosítást, már indulhat is a városi robogózás élménye!