Reklámadó: A Portfolio cikkét követően megérkezett az első hivatalos válaszreakció.
A Portfolio volt az első hazai híroldal, amely beszámolt arról, hogy a megszokott egy év helyett fél évvel meghosszabbodik a reklámadó mentességi időszaka. A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) most egyeztetéseket kezdeményez a kormányzattal, hogy a reklámadó felfüggesztését legalább egy további évre elérjék, ezzel is támogatva a hazai gazdasági stabilitást és növekedést - értesültünk az MRSZ nyilatkozatából.
Szombati cikkünk megjelenése után adott ki közleményt a Magyar Reklámszövetség, melyben egyeztetést szorgalmaznak, mint írták, a konzultációt azt teszi indokolttá, hogy míg a korábbi, október 2-i őszi adócsomag-tervezet még a reklámadó további egy évre való felfüggesztését javasolta, addig az október 14-i módosításban már csak fél éves időtávlatban határozza meg azt. Azaz a 2019. július elsejétől, csaknem hat és fél éve érvényes
A 0%-os adókulcs 2026. június 30-ig lesz érvényben, így ez az időszak lehetőséget ad a kedvező feltételek kihasználására.
Az MRSZ a korábbi sikeres tárgyalások tapasztalataira alapozva bízik abban, hogy az érintett döntéshozókkal minél előbb konstruktív egyeztetések kezdődhetnek. A Reklámszövetség a javaslatát a sajtónak kiadott közlemény előtt már eljuttatta a módosító indítványt benyújtó miniszterelnök-helyettesnek, valamint a Nemzetgazdasági Minisztériumnak, így kezdeményezve a párbeszédet.
A Magyar Reklámszövetség a kormányzati döntéshozókkal az elmúlt évek során folytatott konstruktív párbeszédei alapján optimistán tekint a jövőbe. Reményeik szerint a 2026-os módosító adócsomag tervezetében a reklámadó felfüggesztésére legalább egy teljes évre, később pedig véglegesen történő eltörlésére is sor kerül.
- fogalmazták meg.
A javasolt intézkedések célja, hogy támogassák a hazai kommunikációs szektor több ezer szereplőjét – beleértve a hirdető cégeket, médiákat, reklám- és kommunikációs ügynökségeket. Az intézkedések nem csupán a szakma érdekeit szolgálják, hanem kiemelten fontosak a fogyasztók védelme és a hazai gazdaság erősségének megőrzése érdekében is.
Lapunk érdeklődésére a Nemzetgazdasági Minisztérium az alábbi választ adta, amikor arról érdeklődtünk, mi áll az adó újbóli bevezetése mögött.
A tény, hogy a Kormány felfüggesztette a reklámadót anélkül, hogy hatályon kívül helyezte volna, arra utal, hogy a jogszabályt a Kormány továbbra is indokolt és helyes lépésnek tartja. Ugyanakkor a gazdaságpolitikai megfontolások miatt jelenleg nem tartja célszerűnek az alkalmazását. A felfüggesztés jogintézménye lehetőséget biztosít a kormány számára, hogy a jövőben, a gazdasági környezet változásainak függvényében, újra bevezesse az adót, mindeközben figyelembe kell venni, hogy a helyzet megítélése bármikor módosulhat.
- fogalmazták meg.
Ez egy friss és izgalmas változás a reklámadó vonatkozásában, amely következtében a 2026-os költségvetés bevételi tételei között nem szerepelhetett. Ráadásul a társadalmi egyeztetésre benyújtott tervezet költségvetési hatástanulmányában sem találhatóak bevételi előrejelzések.
Azt is hozzátette a tárca megkeresésünkre, hogy "miután a reklámadó nem új adónem, a szabályozásról nem történt egyeztetés az iparági szereplőkkel". "A felfüggesztéssel kapcsolatban a társadalmi egyeztetés keretében észrevétel nem érkezett, kétségtelen ugyanakkor, hogy a társadalmi egyeztetésre bocsátott normaszöveg tervezetben az egész éves felfüggesztés szerepelt" - jegyezte meg a tárca.





