Különösen figyelemre méltó információk a magyarok utazási szokásairól: a legújabb statisztikák és trendek fényében izgalmas képet festenek a hazai utazók preferenciáiról és szokásairól. Az utazás iránti vágy és a felfedezésre való nyitottság egyre inkább


A fogyasztói bizalom folyamatos erősödése figyelemre méltó, és ennek egyik legfontosabb jeleként a magyar családok egyre bátrabban és egyre nagyobb összegeket költenek utazásokra. Tavaly decemberben körülbelül 250 ezerrel többen választották a külföldi utazást, mint az előző év azonos időszakában, ami a légi és közúti határforgalmi adatokban is egyértelműen megmutatkozik - emelte ki közleményében a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).

A kormány elkötelezett a családok kikapcsolódásának elősegítése mellett, ezért úgy határozott, hogy 2024 végén egy 6 napos, folyamatos pihenőidőt biztosít. Ennek hatására a magyar családok a karácsonyi szünetet kihasználva eddig soha nem tapasztalt mértékben indultak útnak külföldre.

A magyar utazók többsége Londonba, Isztambulba, Dubajba, Milánóba és Rómába látogatott el. Azonban a legjelentősebb keresletnövekedés olyan népszerű mediterrán üdülőhelyek iránt figyelhető meg, mint Valencia, ahol a kereslet 228 százalékkal nőtt, Malaga 45 százalékkal, Málta 35 százalékkal, Abu-Dzabi 30 százalékkal, Tenerife 28 százalékkal, Nizza 24 százalékkal, Athén 19 százalékkal, illetve Bari 16 százalékkal. Ezek az adatok az NGM jelentéséből származnak.

A legjelentősebb forgalomnövekedést Ausztria (+28 ezer) és Szlovákia (+73 ezer) irányába tapasztaltuk. Az adatok szerint

A legfrissebb statisztikák szerint a külföldre utazó magyarok száma körülbelül 250 ezerrel nőtt, ami fejenként több százezer forintot jelent. Ez a növekmény a külföldi fogyasztásban realizálódik - állapították meg a szakértők.

A kormány töretlenül azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így a családok több pénzből tudjanak gazdálkodni, ezáltal pedig többet is tudjanak utazni, fogyasztani.

Related posts