A MÁV novemberi teljesítménye lenyűgöző: a vonatok 70%-a időben érkezett meg, ami azt jelenti, hogy 10 vonatból 7 pontossággal közlekedett.


November hónapban a vonatforgalom tíz járatból több mint hét vonatra csökkent, ami a hónap eredményeit tekintve elmarad az októberi adatoktól. Ezt az információt az MTI tette közzé a MÁV hivatalos honlapján vasárnap publikált havi jelentésében.

A vasúttársaság tájékoztatása szerint a novemberi havazás számos kritikus ponton idézett elő problémákat a kötöttpályás közlekedési rendszerben, amelyek következményeként az ország szinte egész vasúti forgalmát érintették. Kiemelték, hogy a szolnoki és kelenföldi váltófűtési rendszerek meghibásodása, a jelentős vonalakat sújtó fakidőlések következtében fellépő zárlatok, valamint a Kelenföldi pályaudvar környékén történt kiterjedt felsővezeték-szakadás, amely Nyugat-Magyarország teljes közlekedését megzavarta, továbbá a Déli pályaudvarnál tapasztalt "tiltó jelző meghaladás", mind-mind hozzájárultak ahhoz, hogy az utazási idők drasztikusan megnövekedtek. Ennek eredményeként a novemberi statisztikák végül kedvezőtlenebb képet mutattak, mint az októberi adatok.

A havazás következtében felmerülő műszaki problémák mellett a kárelhárítás időigénye és a mentesítő járatok megszervezésének nehézségei játszották a legnagyobb szerepet abban, hogy novemberben jelentősen megnőtt a hatvan percet meghaladó késések száma. Az októberben tapasztalt javuláshoz képest, amikor a közlekedés zökkenőmentesebben zajlott, novemberben a több mint 93 ezer közlekedő vonat közül 445 járat 60-120 perc közötti késést szenvedett el, míg 80 vonat késése meghaladta a két órát.

Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója a közösségi médiában megosztotta a legfrissebb, enyhe romlást mutató adatokat. Kiemelte, hogy a magyar vasútvonalak közötti kapcsolatok rendkívül szorosak. Egy csupán három-négy kritikus helyszínen egyszerre bekövetkező természeti vagy műszaki probléma máris képes az egész ország vasúti forgalmának zökkenőmentességét jelentősen befolyásolni. Egyetlen nap eseményei akár egy teljes hónap menetrendi teljesítményét is rontják. Ezért fontos, hogy a legérzékenyebb csomópontokat megerősítsük, és a rendkívüli helyzetek kezelését hatékonyabbá, összehangoltabbá tegyük. Ezzel a lépéssel a magyar vasúti közlekedés ellenállóbbá és megbízhatóbbá válhat a jövőben - tette hozzá Hegyi.

A vezérigazgató bejegyzésében rámutatott, ennek érdekében végzik el az öt pontos akcióterv pályafelújítási beavatkozásait, amik a legérzékenyebb pontokon erősítik meg a magyar vasutat. Hozzátette, a januárban induló Országos Haváriaközpont pedig nemcsak az utasok pontosabb tájékoztatásában jelent majd érdemi segítséget, hanem a minél gyorsabb tovább utaztatásában is.

A társaság december közepéig a vasúti adatok mellett az autóbuszos közlekedés és a HÉV statisztikáit is nyilvánosságra fogja hozni. Jövő januártól kezdődően pedig egy egységes, integrált havi közlekedési jelentés formájában fognak beszámolni az előző hónapok eredményeiről, minden hónap 16-án. Az új MÁV-csoport havi riportjára háromszor annyi érdeklődő érkezett, mint az előző hasonló adatközlések esetében.

Fedezze fel exkluzív interjúnkat Hegyi Zsolttal, a MÁV-csoport vezérigazgatójával, amelyet ITT talál!

Related posts