A tavaszi Millió lépés kihívás véget ért - megtörtént a nyertes iskolák sorsolása!
Tizenötezerszer rótták le a tavaszi résztvevők a Millió lépés program keretein belül hazánk szépségeit.
Már több mint 500 ezer lelkes résztvevő csatlakozott a Millió lépés az iskoládért programhoz, ahol a tavaszi kihívás során összesen 55 milliárd lépést tettek meg. Ez a hatalmas szám közel 15 ezer kört jelent az Országos Kékkör virtuális útvonalán. A győzteseket pedig kedden, az M4 Sport élő műsorában hirdették ki, ami igazi izgalmat hozott a programba.
Hazánk legnagyobb mozgásra ösztönző kezdeményezése, a Millió lépés az iskoládért tavaszi kihívása március és június között, összesen 11 héten át zajlott. E periódus alatt elérte a MillióLépés applikáció a félezer ezredik regisztrációt, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy nyomon követhessék lépéseik számát. Az alkalmazásban számos mozgásforma átalakítható lépésszámokká, így minden résztvevő szabadon választhat egy iskolát, amelyet támogatni kíván a lépéseivel. A kihívás során a résztvevők összesen 55 milliárd lépést tettek meg, ezzel közel 15 ezer Kékkör távolságot teljesítve.
Azon iskolák közül, akik legalább hétszer teljesítették az Országos Kékkört (2583 km), 100 iskola nyerhetett 1-1 millió forintos sporteszközvásárlási támogatást. De a környezettudatosan közlekedő, és legalább kétezer zöld pontot gyűjtő iskolák közül is nyert harminc szerencsés 250 ezer forintot. A nyerteseket június 17-én, az M4 Sport élő adásában hirdették ki, a részletes lista a www.milliolepes.hu oldalon olvasható.
A „Millió lépés az iskoládért” kampány, melyet a Magyar Szervátültetettek Szövetsége indított el, az Aktív Magyarország Program támogatásával valósul meg. A legújabb kihívás már az ötödik a sorban, és a „Lendülj formába! Le a kilókkal!” üzenetet hirdeti.
Grózli Csaba, a Magyar Szervátültetettek Szövetségének (MSZSZ) stratégiai vezetője és orvosigazgatója kiemelte:
A motiváció gyakran hiányzik sok ember életéből, ezért indítottuk el a Millió Lépést. Azok, akik 11 héten át részt vesznek a kampányban, várhatóan integrálják ezt az aktivitást a mindennapjaikba. Célunk, hogy minél többen kezdjenek el mozogni, és tudatosabban figyeljenek a testsúlyukra, hiszen az elhízás napjaink egyik legnagyobb kihívása. Magyarországon a felnőtt lakosság kétharmada érintett ebben a problémában. Ennek jegyében került a kihívásba a testtömegindex-mérés lehetősége, amelyet már több mint tízezer résztvevő töltött ki – innen származik a kampány szlogenje is.
Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős államtitkár így fogalmazott: