A Boeing vezetősége úgy döntött, hogy lemondja a párizsi légikiállítást, miután bekövetkezett az Air India tragikus eseménye.


A Boeing 787 tragédiája következtében a Boeing és a GE Aerospace jelentősen csökkenti nyilvános megjelenéseit. A Boeing vezérigazgatója lemondta tervezett párizsi látogatását, míg a GE úgy döntött, hogy elnapolja a befektetői rendezvényét.

Több mint 240 ember életét követelte egy tragikus baleset, amikor egy Air India Boeing 787-es gépe csütörtökön, alig a felszállás után, lezuhant Ahmedabad városának közelében. Ez a katasztrófa az elmúlt tíz év legnagyobb légiközlekedési tragédiája, amely sok családot sújtott.

Kelly Ortberg, a Boeing vezérigazgatója csütörtök este közölte a munkatársakkal, hogy Stephanie Pope-pal, a Boeing utasszállító üzletágának vezetőjével együtt

Lemondták a részvételüket a jövő héten esedékes párizsi légikiállításon, hogy teljes mértékben a vizsgálatra tudjanak koncentrálni.

A június 16-20. között Le Bourget-ban megrendezésre kerülő Air Show a globális repülőipar legnagyobb szakmai kiállítása, ahol a légitársaságok jellemzően számos repülőgép-megrendelést jelentenek be.

A GE Aerospace, amely a balesetet szenvedett Boeing 787-es hajtóműveinek gyártásáért felelős, eredetileg június 17-re tervezte a befektetői napját, amely egybeesett volna a kiállítással. Azonban ezt az eseményt lemondták. A vállalat bejelentette, hogy szakértői csapatot küld Indiába a lezuhant repülőgép adatait alaposan megvizsgálni és elemezni.

A szakértők figyelmeztettek arra, hogy még korai bármiféle spekulációt folytatni a világ egyik legkorszerűbb utasszállító repülőgépének balesetével kapcsolatban, amely a felszállás után nem sokkal történt. Paul Hayes, a brit Cirium Ascend biztonsági igazgatója kiemelte, hogy az ilyen jellegű incidensek a felszállási fázisban rendkívül ritkák.

A baleset következtében a kiállítás hangulata várhatóan visszafogottabb lesz, és több megrendelés bejelentését is elhalaszthatják. A biztonság kérdése ismét a középpontba kerül. A Boeing lemondott néhány eseményt, és valószínűtlen, hogy kereskedelmi megrendeléseket jelent be a kiállításon. Az egyik várt bejelentés a Royal Air Maroc által tervezett több tucat Boeing repülőgép, köztük 787-esek megrendelése lett volna. Azonban a légitársaság úgy döntött, hogy nem tesz bejelentést a kiállításon, ami az Airbust is érinti, hiszen a gyártó körülbelül 20 A220-as eladására számított.

Related posts