Leclerc nem volt meglepődve, amikor Russell a rádión kifejezte a panaszait vele kapcsolatban.

A verseny hajrájában, miközben Leclerc technikai nehézségekkel küzdött, a Mercedes pilótája utolérte őt, és az első kanyarban megpróbálta megelőzni. A Ferrari versenyzője azonban mindent meg tett a pozíciója megvédéséért. Russell ezt észlelve azonnal reagált a rádión: "A féktávon bemozdult, ez világosan nem megengedett."
A sportfelügyelők nem tétlenkedtek: Leclerc öt másodperces időbüntetést kapott, amit Russell azonnal ki is használt, és megelőzte őt. Néhány pillanattal később a monacói pilóta egy büntetőpontot is bezsebelt a szuperlicencére, amiért "szabálytalan vezetésért" felelősnek találták.
Leclerc később nem cáfolta, hogy előre számított hasonló reakciókra: "Tisztában voltam vele, hogy a határvonalon egyensúlyoztam, de nem igazán foglalkozom ezzel. Azt éreztem, hogy a féktáv előtt indultam el, majd fékeztem, és természetesen befelé fordítottam az autót a kanyar csúcsa felé, ahogy azt általában teszem."
A monacói kifejtette, hogy Russell rádiózásán egyáltalán nem volt meglepve:
A büntetés azonban nem fogta vissza: "Nem bánt, hogy egy ilyen fontos versenyen történt. Ha a futam végén érkezett volna a biztonsági autó, és emiatt kaptam volna az öt másodperces büntetést, valószínűleg sokkal idegesebb lennék – de most ez nem így alakult."
Leclerc a pole pozícióból rajtolt a 40. Forma-1-es Magyar Nagydíjon, ám végül csak negyedikként ért célba egy futam közben felmerült technikai problémát követően.