Újra felütötték a fejüket a telefonos adathalászok – figyelj oda, milyen trükkökkel próbálnak meg átverni!


A Magyar Nemzeti Bank újabb figyelmeztetést adott ki a kibercsalásokkal kapcsolatban: csalók, akik a jegybank nevében lépnek kapcsolatba az emberekkel, arra törekednek, hogy bizalmas banki információkat csikarjanak ki gyanútlan ügyfelektől. Az MNB hangsúlyozza a közleményében, hogy soha nem kérnek személyes adatokat telefonon vagy e-mailben, és arra kéri a lakosságot, hogy legyenek éberek, és ne dőljenek be az ilyen próbálkozásoknak.

Újból támadnak az adathalász telefonos csalók/Fotó: 123rf.com

Ismételten felbukkantak csalók, akik a Magyar Nemzeti Bank (MNB) nevével visszaélve próbálnak meg átverni embereket. A Jegybank legfrissebb közleménye figyelmeztet arra, hogy telefonos adathalászok keresik meg a lakosságot, gyakran jogtalan banki tranzakciókra vagy "piackutatásra" hivatkozva. Az ilyen telefonhívások célja, hogy a beszélgetés során megszerezzék az ügyfelek bizalmas adatait, mint például a bankkártyaszámot, a kártya hátoldalán található CVC-kódot, vagy bármilyen más, azonosításra alkalmas információt. Az MNB arra kér mindenkit, hogy legyenek különösen óvatosak, és soha ne adjanak meg ilyen adatokat telefonon keresztül.

"Az MNB ügyfélszolgálatára idén mostanáig 172 darab, a jegybank nevével történő visszaélésről beszámoló ügyféljelzés érkezett"

- írja az MNB közleménye.

A csalók két fő taktikát alkalmaznak, amikor megpróbálnak átverni másokat. Az egyik módszerük az, hogy azt kommunikálják, hogy a hívott személy bankszámláján gyanús tranzakciók történtek, és ennek kapcsán sürgős adategyeztetésre van szükség. A másik csoport pedig a "telefonos piackutatás" álcáját öltözi magára, hogy elterelje az ügyfelek figyelmét és csökkentse a gyanakvásukat, mielőtt banki információkat kérnének tőlük.

A megszerzett információk általában olyan webáruházakban kerülnek felhasználásra, amelyek Európán kívül működnek, és ahol a kétlépcsős azonosítás nem kötelező. Ennek következtében az ügyfelek pénzeszközei szinte azonnal eltűnhetnek.

"A Magyar Nemzeti Bank soha nem kér el ügyfeleitől telefonon vagy elektronikus formában semmilyen ürüggyel a bizalmas bankszámla- vagy kártyaadatokat."

Az MNB figyelmeztetést adott ki.

A jegybank azt tanácsolja, hogy ilyen hívásoknál a fogyasztók tegyenek fel pontosító kérdéseket, ne adjanak meg adatokat, és szakítsák meg a beszélgetést. Gyanú esetén érdemes felhívni az MNB ügyfélszolgálatát. Az is árulkodó lehet, ha a telefonáló fenyegető vagy sürgető hangnemre vált.

Related posts