Hamarosan észlelni fogja a Steam a képgenerálás folyamatát.


A Valve Overlay Performance Monitor vélhetően a felskálázókat is figyelembe tudja majd venni.

A képgenerálás alaposan megkavarta a képkockasebesség mérését, mivel ezt egyelőre a gyártói Overlay felületek tudják érzékelni, így az AMD oldalán az AMD Software míg az NVIDIA oldalán az NVIDIA App. A Valve azonban dolgozik rajta, hogy a Steam-féle Overlay Performance Monitor is detektálja a képgenerálás jelenlétét, így biztosítva pontosabb képet az aktuális teljesítményről.

Ez egyelőre a béta kliensben van benne, és FG jelzés utáni számmal írja ki a képgenerálással értendő képkockasebességet, de a vállalat az FPS értéket is kijelzi, mivel úgy érzik pontosnak, ha ezt valós módon mérik, tehát generált képkockák nélkül. Ez egyébként teljesen érthető álláspont, hiszen a késleltetést a képgenerálás módosítja, vagyis a Valve álláspontja abszolút hiteles.

A funkciók között még nem aktív, de ott van a felskálázók detektálása is, ez valószínűleg később lesz teljes körűen implementálva.

A Valve megjegyezte, hogy a képgenerálás detektálása nem minden rendszerkonfiguráción működik zökkenőmentesen, de a jövőbeli frissítések várhatóan javítani fogják a helyzetet. Az előrejelzések szerint a funkció akkor fog teljes mértékben működni, amikor egy stabil Steam kliens verzió érkezik.

Related posts