Fontos felújításon esett át egy BAZ megyei útszakasz, amely mostantól még biztonságosabb és kényelmesebb közlekedést biztosít az arra járók számára.


Borsod megyében a rendkívül rossz állapotú utak sajnos már-már közismert problémának számítanak. Most azonban egy ilyen útszakasz végre megújult, így a közlekedőknek nem kell többé a gödröket kerülgetniük. A munkagépek eltűntek a színről, és az autósok újra birtokba vehetik a frissen felújított utat.

Elkészült a 3719-es jelű Sátoraljaújhely-Hollóháza-Kéked összekötő útszakasz felújítása. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában megvalósuló közel 18 kilométernyi útfejlesztés nemcsak a helyiek közlekedését teszi komfortosabbá, hanem a térség turisztikai megközelítését is elősegíti. Nagyon ráfért már a felújítás erre az útszakaszra (is), mivel a BAZ megyei utak igen nagy százaléka botrányosan rossz állapotban van.

A 3719. számú Sátoraljaújhely-Hollóháza-Kéked összekötő út kulcsszerepet játszik a Zempléni térség közlekedésében, különösen az (még mindig részben lezárt) M30-as autópályával való kapcsolat szempontjából. Éppen ezért rendkívül fontos volt a 14+200 - 23+785 km és 24+977 - 33+216 km közötti szakaszok felújítása, amely a forgalom zavartalan lebonyolítását hivatott biztosítani.

Az összekötő út 14+200 - 23+785 km közötti szelvényeiben 9585 méteren összesen 11.800 tonna aszfaltbeton felhasználásával kétrétegű burkolaterősítés, valamint padka és burkolt rázópadka építése is megvalósult. A kivitelezés során a szakaszon található 3 db híd teljes felújítása és 1 db nagy átmérőjű áteresz cseréje is megtörtént. Emellett a teljes forgalomtechnikai jelzésrendszer felújítása, tartós burkolati jelek festése és 133 db KRESZ-tábla cseréje, illetve a biztonságosabb közlekedés érdekében 468 méter acél szalagkorlát és 313 db útszélességjelző oszlop kihelyezése történt meg.

A 3719-es út 24+977 - 33+216 km szelvényei között egy újabb szakasz kapott kétrétegű burkolaterősítést, összesen 8239 méteres hosszban, ahol 9.900 tonna aszfaltbetont használtak fel. A felújítás során a pályaszerkezetek süllyedése miatt a teljes rétegszerkezetet kicserélték, mintegy 4500 m2 területen. A projekt magában foglalta a padkák kialakítását és forgalomtechnikai elemek telepítését is, továbbá Hollóháza belterületén egy nagyméretű áteresz cseréje is megtörtént. Reméljük, hogy ez nem csupán egy kivételes eset, és a többi BAZ megyei út is hasonló megújuláson megy keresztül. A Fidesz már évekkel ezelőtt ígéretet tett erre... Forrás: Magyar Közút

Related posts