Ha a hibridautó akkumulátora lemerült, ne ess pánikba! Íme néhány lépés, amit érdemes megfontolni: 1. **Ellenőrizd a töltöttséget**: Győződj meg róla, hogy valóban lemerült az akkumulátor. Nézd meg a műszerfalat, és keresd a figyelmeztető jelzéseket. 2.
A hibásan végzett bikázás károsíthatja az akkumulátort és az elektromos alkatrészeket.
Persze nem csak az égve hagyott lámpák okozhatnak ilyen bajt: még az is leszívja az akkut, ha csak úgy, gyújtáson hallgatjuk sokáig a rádiót, esetleg van a kocsiban egy olyan kiegészítő, ami akkor is fogyaszt, amikor nincs bekapcsolva. Akárhogy is, ha bikázni kell egy autót, az komoly fejfájást tud okozni.
A rövid válasz: igen. Ráadásul elméletileg egy hibrid autóval is lehet másik járművet bikázni, de ezt nagyon nem ajánlott megtenni - írja a jalopnik.com. A hibrid járműveket nem arra tervezték, hogy másik autót indítsanak be velük, nem alkalmasak ekkora teljesítmény-átadásra.
A legtöbb autós tisztában van azzal, hogyan kell hagyományos járművet bikázni, de néha előfordulhat, hogy valaki tévesen csatlakoztatja a sarukat, vagy összegubancolja a kábeleket. Ha nem megfelelően próbáljuk beindítani a hibrid autót, súlyos gondok adódhatnak: kockára tehetjük az akkumulátor állapotát, kiéghetnek az elektromos komponensek, vagy akár a vezetékek is megsérülhetnek.
Tehát, ahogyan a hagyományos autók esetében is, a hibrid járművek is megszenvedik a helytelen bikázást. Sőt, talán még nagyobb kockázatot rejtenek magukban, mert ezek az autók nem csupán a benzinmotor erejére támaszkodnak, hanem az akkumulátorukból is nyernek energiát. De van itt még egy figyelmeztető jel: ha valaki megpróbálja manipulálni a hibrid akkumulátorcsomagot, vagy külső áramforrásról tölteni, az akár súlyos következményekkel is járhat – ezt soha ne kísérelje meg!
Ha tehát lemerült az akku és első indulatunkban azért ostorozzuk magunkat, mert hibrid autót vásároltunk, gondoljuk át, hogyan tudjuk új életre kelteni az áramforrást. Alapvetően egyébként ugyanúgy, mint egy hagyományos autót, csak néhány speciális szempontot figyelembe kell venni.
A bikakábelek eltávolítása során fontos, hogy biztonságos módon, fordított sorrendben járjunk el. Először is, kezdjük a negatív kábel levételével a hibrid járműről, majd ezt követően távolítsuk el a donorautóról is. Ezt követően a pozitív kábelt is vegyük le: először a hibridről, majd végül a donorautóról. Ily módon minimalizálhatjuk a rövidzárlat vagy más balesetek kockázatát.