A titokzatos olasz Titanic elsüllyedésének hátterében egy megdöbbentő hiba állt, amely végzetes következményekkel járt a milliárdos utasok számára. Az események sorozata, amely a luxus óceánjáró sorsát megpecsételte, számos kérdést vet fel a felelősségről


Olasz Titanic - így hivatkoznak az olasz vizeken tragikus sorsra jutott Bayesiant. Ez a fényűző jacht 2024. augusztus 19-én merült el egy orkánszerű viharban, nem messze Porticello partjaitól. Mint ahogy az 1909-ben Liverpoolban épített híres elődjét, ezt a hajót is elsüllyeszthetetlennek tartották. A Bayesian még mindig a tenger mélyén pihen. A kilenc hónapig tartó nyomozás végül eredménnyel zárult, és a sokak által megvádolt kapitány ártatlannak bizonyult. Így tehát a hét halálos áldozattal járó tragédia felelőssége nem az ő vállát terheli.

A tragédia hajnalán, négy órakor, hirtelen vihar robbant ki. A hajó, amely horgonyon pihent, szinte pillanatok alatt megdőlt, és a fedélzeti bútorok egymásra csúsztak, mint a dominók. A taton szolgálatot teljesítő őrszem elvesztette egyensúlyát, és a tenger habjaiba zuhant. James Cutfield kapitány, az első tiszt és a főgépész azonnal akcióba léptek: beindították a motorokat és a szivattyúkat, a vihar által sújtott egyárbócos jacht készen állt az indulásra. Cutfield gondosan ellenőrizte, hogy mindhárom generátor működik, majd határozott léptekkel a kormányhoz lépett. Az első tiszt azonnal felébresztette a személyzet minden tagját, a tengerészektől a főszakácsig, hiszen most mindenki munkájára szükség volt. Közben a hajót a veszedelmes szél és az erős hullámok 20 fokos dőlésszögbe kényszerítették. Két bátor tengerész a fedélzetre sietett, hogy rögzítse az elszabadult tárgyakat, de a jacht tovább dőlt, elérte a 70 fokot, és mindössze negyed óra alatt a tenger mélyére merült.

A hajón 22 utas tartózkodott, közülük heten életüket vesztették: köztük volt Mick Lynch, a 59 éves brit milliárdos informatikai szakember, valamint öt vendég és egy tag a legénységből, aki a vízbe zuhant. A tragédia után sokan a kapitányt tették felelőssé, mivel nem irányította a hajót gyorsan a közeli kikötő felé. Most kiderült, hogy a probléma gyökere a hajó, a Bayesian tervezési hibájában rejlik: a 53 méter hosszú alumíniumhajó nem volt képes ellenállni a 130 kilométeres széllökéseknek. Ezen kívül, egy törött üveg miatt a motortérben már a vihar előtt is víz gyűlt össze, ami később a motorház teljes telítettségéhez vezetett.

Related posts