Cím: 2024 legnépszerűbb keresései a magyar interneten: Megdöbbentő trendek a Pénzcentrumnak köszönhetően Fedezd fel, hogy mit firtattak leginkább a magyar internetezők 2024-ben! A Pénzcentrum friss elemzéséből kiderül, hogy milyen meglepő érdeklődések és

Robert Fico és Donald Trump ellen tervezett merényletek, az amerikai republikánusok földrengésszerű győzelme, valamint Bassár el-Aszad szír elnök bukása mind jelentős médiaérdeklődést generáltak tavaly. Azonban a hazai internetezők figyelme elsősorban nem ezekre a nemzetközi eseményekre irányult, hanem sokkal inkább a belföldi aktualitásokra és a sporthírekre. Ezt a megállapítást egy friss tanulmány támasztja alá, amely a legnépszerűbb magyar hírportálok és Facebook-oldalak tartalmát, valamint az olvasói reakciókat elemezve világít rá a magyarok 2024-es online médiafogyasztási szokásaira.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legújabb jelentése rávilágít, hogy a magyar felhasználók tavaly mintegy 30 százalékkal gyakrabban nyitották meg az online tartalmakat, mint 2023-ban. Ennek ellenére a hazai online médiapiac némiképp csökkent a jelentősége, míg a nemzetközi közösségi média platformok népszerűsége folyamatosan nőtt. Érdekes megfigyelni, hogy a magyar weboldalak a legmagasabb látogatottságot továbbra is az év első két hónapjában produkálták, és heti bontásban a hétfők bizonyultak a legforgalmasabb napoknak, míg szombatonként az elérések gyakran az átlag alatt maradtak.
A tavalyi év során az öt legnagyobb elérésű hírportál összesen közel 4,5 milliárd oldalletöltést produkált, ami a hazai híroldalak forgalmának szinte felét jelenti. E médiumok népszerűsége jól tükrözi a hazai online aktivitás trendjeit, hiszen a legfontosabb események és történések folyamatos figyelemmel kísérése jellemzi őket. A tanulmány részletesen elemezte az egyes portálok rovatait, és kiderült, hogy a belföldi hírek, valamint a sportesemények iránti érdeklődés kiemelkedően magas volt, míg a nemzetközi események – néhány kivételtől eltekintve – háttérbe szorultak a közönség figyelmében.
Az év eleji kegyelmi ügyön, illetve az ahhoz kapcsolódó eseményeken túl kiemelt figyelmet, sőt az elmúlt három év legnagyobb médiavisszhangját produkálta az európai parlamenti és magyarországi önkormányzati választások másnapja. Június 10-én az olvasók csaknem 9,3 milliószor nyitották meg az öt vizsgált online hírportál valamelyikét.
A labdarúgó-Európa-bajnokság és a párizsi olimpia tavaly igazi sportlázban tartotta az online közbeszédet, így például a Facebookon ismét az M4 Sport oldala zsebelhette be a legtöbb lájkot és megosztást. Részben ezen sportlázhoz fűzhető, hogy az előző évekhez hasonlóan 2024-ben is a "magyar" és a "válogatott" szavak voltak a hazai Facebook-posztok leggyakrabban használt kifejezései.
Az olimpián és a labdarúgó-Európa-bajnokságon kívül a Facebookon a hazai események és aktualitások is jelentős szerepet kaptak. Különösen nagy érdeklődés övezte az EP-listavezetők májusi vitáját, a közoktatási intézményekben szeptembertől bevezetett mobiltelefon-korlátozást, valamint a "Futni mentem" című film év végi kiemelkedő sikerét.