A kérdésed az előlegszámla és a végszámla nullás állapotára vonatkozik. A válasz attól függ, hogy milyen kontextusban használod őket. Általánosságban elmondható, hogy az előlegszámla a szolgáltatás vagy termék előzetes kifizetését igazolja, míg a végszáml
Tisztelt Adószakértő! Cégünk villanyszereléssel foglalkozik, és rendszeresen vásárolunk villanyszerelési anyagokat egy kereskedő cégtől. Az eddigi gyakorlat szerint az eladó cég díjbekérőt küld, amelynek alapján mi elutaljuk a szükséges összeget. Az elutalás napján az eladó kiállítja az előlegszámlát az elutalt összeggel, valamint egy végszámlát, melynek végösszege 0 forint. Most azonban a kereskedő cég informatikai fejlesztésen ment keresztül, és új számlázási programot vezettek be. Az új rendszerben az előlegszámla végösszege szintén 0 forint, hiszen az összegeket lemínuszolják, így a fizetendő összeg 0-ra módosul. Ezért most két, 0 végösszegű számlát kaptunk: az előlegszámlát és a végszámlát, valamint egy díjbekérőt, amely nem tartalmazza a tételeket, csak az átutalandó összeget. Kérdésünk az lenne, hogy ez a számlázási módszer helyesnek tekinthető-e, tekintettel arra, hogy mindkét dokumentum 0 végösszegű? Előre is köszönjük a válaszát! Üdvözlettel, [Az Ön neve] [Az Ön cége] [Elérhetőségek]





