Az FIA jóváhagyta a monacói futamra vonatkozó kerékcsereszabályokat | M4 Sport


A monacói verseny sosem az előzésekről volt híres, az utóbbi években pedig a széles autókkal még nehezebbé vált a manőverezés. A futam középpontjában sokszor a taktikázás áll, tavaly azonban ez a faktor is eltűnt a rajt utáni megszakítás miatt.

A piros zászlós időszak alatt a versenyzőknek lehetőségük volt kerékcserére, amit ki is használtak, így gyorsan megfeleltek az "egy versenyen két keverék" szabályának. Az újraindítás után a mezőny nem tért vissza a boxba, és a versenyzők szinte monoton módon, taktikai izgalmak nélkül rótták a kört. Ez a helyzet nem kerülte el az F1 kereskedelmi igazgatójának, Stefano Domenicalinak a figyelmét sem.

A szakértő hangsúlyozta, hogy sürgős lépések szükségesek a helyzet javítása érdekében. Az F1-es bizottság tagjai a múlt heti évnyitó előtt megkezdték a lehetőségek megvitatását. Felmerült, hogy a monacói futamon kötelezővé kellene tenni a két kiállást, valamint azt is, hogy a versenyzőknek mindhárom gumikeveréket használniuk kellene a verseny során.

Az FIA világtanácsa szerdai ülésén fontos döntést hozott a monacói futam kerékcsereszabályával kapcsolatban: megerősítették, hogy 2025-től a versenyzőknek kötelezően két kiállást kell végrehajtaniuk, függetlenül attól, hogy száraz vagy esős körülmények között zajlik a verseny. Amennyiben a körülmények változóak, a "két keverék" szabály teljesítése megvalósítható a köztes vagy esős abroncsok használatával.

Noha korábban felmerült, a versenyzőknek nem lesz kötelező mindhárom száraz keveréket pályára vinniük, két kiállást viszont mindenkinek végre kell hajtania. Az FIA indoklásában is arról írt, a vezetőség szeretné izgalmasabbá tenni a megmérettetést.

A motorsport világtanács átvizsgálta a Monacói Nagydíj kapcsán tett javaslatot, amely két kötelező kiállás bevezetésére irányult. A cél az volt, hogy fokozza a verseny látványosságát, különös figyelmet fordítva az előzés nehézségeire. Az F1-es bizottsággal folytatott egyeztetést követően zöld utat kapott a szabály, amely előírja, hogy a verseny során legalább három szett gumiabroncsot kell használni. Száraz időjárás esetén pedig kötelező legalább két különböző keverék alkalmazása.

Speciális szabály egyébként eddig is vonatkozott a Monacói Nagydíjra, ahol a mezőny tagjainak "csak" 260 kilométert (ez 78 körnek felel meg) kell teljesíteniük, míg a többi megmérettetésen a nagydíjak versenytávja 305 kilométer.

Related posts