Egy innovatív mérnök kifejlesztett egy okos szemüveget, amely képes kiszűrni a valóságban megjelenő reklámokat, lehetővé téve ezzel, hogy a felhasználók a mindennapi életük során zavartalanul élvezhessék a környezetüket anélkül, hogy a hirdetések elvonják


Ez az innovatív okos szemüveg forradalmasítja a látásmódunkat, hiszen lehetővé teszi, hogy a világban minden zavaró hirdetést kiszűrjünk. A technológia segítségével egy teljesen új élményt kapunk, ahol a vizuális ingerek szűrése révén csak az általunk kiválasztott tartalmakat élvezhetjük.

Mi lenne, ha a valóságot is blokkolhatnánk, mint az interneten az arcunkba mászó összes reklámot? Teszem fel a kérdést, miközben ebben a cikkben is találkozol majd egy reklámmal.

Egy belga fejlesztő, Stijn Spanhove egy olyan AR-alkalmazást, ami Snap Spectacles okosszemüvegen keresztül kiszúrja és kitakarja a környezetünkben megjelenő hirdetéseket. A rendszer a Google Gemini mesterséges intelligenciáját használja, hogy élőben felismerje a reklámokat és márkaneveket, majd egy piros négyzettel lefedi azokat. Nyilván nem különösebben praktikus jelenleg a használata, de az ötlet mondhatni hiánypótló.

A projekt jelenleg még gyerekcipőben jár, de a videós bemutató alapján már most is képes eltüntetni különböző plakátokat, termékcsomagolásokat és újsághirdetéseket. Spanhove szerint a jövőben lehetőség nyílik arra is, hogy saját készítésű képeket vagy jegyzeteket illesszünk be a reklámok helyére.

Az app egyelőre kizárólag a Snap fejlesztői szemüvegével működik, így az Apple Vision Pro vagy Meta Quest tulajoknak még várniuk kell, bár azokkal talán nem is sokan merészkednek az utcára. Az egész egy Black Mirror epizód szinopszisának első sora is lehetne, de valós az a probléma, amit igyekszik megoldani, jövőre például nagyon jól fog jönni, amikor beindul a választási kampány.

Related posts