Német fogyasztóvédelmi szervezetek perelni kezdték a diszkont légitársaságokat a kézipoggyászdíjak kapcsán, mivel úgy vélik, hogy ezek a költségek tisztességtelenül magasak és megtévesztő módon vannak feltüntetve. Az ügy középpontjában az áll, hogy a légi

"A Ryanair, az easyJet és társai olyan repülőjegyárakkal csábítanak, amelyek nem tartalmazzák a teljes kézipoggyász-szállítási díjat. Ez a fogyasztók megtévesztése és sérti a hatályos jogot" - fogalmazott Ramona Pop, a vzbv (Verbraucherzentrale Bundesverband e.V.) elnöke a Neue Osnabrücker Zeitungnak.
"Pop szerint a légitársaságok kézipoggyászokra vonatkozó méretelőírásai ellentmondanak az uniós jogszabályoknak. Valójában az árak gyakran csupán egy mini poggyászra vonatkoznak, míg a nagyobb vagy további kézipoggyászokért az utasoknak külön díjat kell fizetniük."
"Az Easyjet, a Wizz Air és a Vueling Airlines ellen keresetet indítottunk, mivel úgy véljük, hogy jogtalan díjakat alkalmaznak, ami félrevezeti a fogyasztókat a repülőjegyek árazásában" - nyilatkozta Pop. Hangsúlyozta, hogy az Európai Uniónak világos szabályokat és normákat kellene bevezetnie a kézipoggyászokra vonatkozóan, hiszen "a fogyasztókat meg kell óvni a rejtett költségektől".
A fogyasztóvédelmi szakemberek nyilatkozataikban arra hívják fel a figyelmet, hogy egy 2014-es európai bírósági döntésre alapozva a kézipoggyász szállítása a légi utasok utazásának alapvető elemének számít, nem pedig a légitársaságok által kínált kiegészítő szolgáltatásnak. A fogyasztói központ véleménye szerint, amennyiben a kézipoggyász súlya és méretei megfelelnek a meghatározott ésszerű normáknak, és a biztonsági követelmények is teljesülnek, akkor nem lehet jogosan felárat kérni érte.