Az Amazon bemutatott egy új, felturbózott verziót az Alexából, amely még intelligensebb és felhasználóbarátabb lett.

Az amerikai tech óriás még a korai időkben lépett a digitális asszisztensek világába, azonban az azóta eltelt években úgy tűnik, mintha kicsit lemaradt volna a versenytársaktól. Most azonban az Alexa+ érkezésével újra próbálja meg felvenni a fonalat és frissíteni a szolgáltatásait.
Egy különleges ajánlattal próbálja visszaszerezni a vezető szerepét a digitális asszisztensek világában a téma egyik úttörője. Az Amazon nemrégiben leleplezte az Alexa legújabb generációját, amely minden szükséges támogatást megkapott, amit a generatív algoritmusok és a mesterséges intelligencia legújabb vívmányai nyújthatnak.
Az Alexa+ néven ismert szolgáltatáscsomag a vállalat fejlett nyelvi modelljeire építkezik, és számos specializált eszközt kínál, amelyek segítenek abban, hogy a felhasználók által feltett kérdésekre és problémákra valóban értékes és releváns válaszokat nyújtson. Ezzel a megoldással a felhasználók élménye még inkább testre szabottá és hatékonyabbá válik.
A bemutató során Panos Panay, az Amazon eszközökért és szolgáltatásokért felelős alelnöke arra helyezte a hangsúlyt, hogy megoldásuk hogyan tűnik ki a versenytársak közül. Az eszközök zökkenőmentesen integrálódnak egymással, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy könnyedén váltogassanak a vállalat különböző termékei, mobil alkalmazásai és asztali felülete között. Emellett a rendszer képes komplex feladatokat is hatékonyan kezelni, például a megfelelő szerelő gyors megtalálására és az elromlott konyhai sütőhöz kapcsolódó kihívások kezelésére.
Amennyiben a felhasználó hajlandó személyes adataival traktálni az MI-asszisztenst, az teljesen személyre/családra szabott megoldásokkal szolgál. Például a vásárlási előzmények, meglátogatott oldalak és megnézett műsorok alapján képes megfelelő születésnapi ajándékötletekkel szolgálni, vagy a résztvevők ízlésének megfelelő menüsort ajánlani a vasárnap családi ebédre.
Úgy fizetős, hogy ingyen van
Az Alexa+ elsőként az Egyesült Államokban válik elérhetővé, kizárólag az Echo Show okoskijelzők segítségével, és a következő hetekben fokozatosan terjeszkedik. Az új MI-asszisztens funkcióihoz alapértelmezés szerint havi 20 dolláros előfizetés szükséges, azonban a vállalat kedvezményes ajánlatot kínál azoknak, akik az Amazon Prime szolgáltatás előnyeit, például ingyenes szállítást és más juttatásokat élveznek. Érdemes megjegyezni, hogy az Amazon Prime havi díja 15 dollár.
Ez a konstrukció nagy előnye lehet az Amazonnak, hiszen az OpenAI legújabb, legfejlettebb generatív chatbotjai csak a drágább, minimum havi 20 dollárba kerülő ChatGPT-csomagokban érhetők el, a nemrégiben debütált Apple Intelligence képességeinek teljes kihasználásához pedig a legújabb iPhone-okra van szükség.
Az Amazon különféle jelek alapján valószínűleg képes lesz visszajutni a technológiai élvonalba. Az Alexa, amely hangutasításra képes lámpát kapcsolni és időjárást mondani, már 2014 óta a piacon van, de az eltelt idő alatt nem igazán hozott jelentős sikereket, főként nehézkes kezelhetősége és korlátozott funkciói miatt. Viszont a generatív algoritmusok térnyerésével az Amazon új lehetőséget kapott arra, hogy olyan megoldásokat hozzon létre, amelyek valóban hasznosak a felhasználók mindennapjaiban. Hogy valóban sikerült-e ezt megvalósítaniuk, az majd a gyakorlatban, azaz a „puding” tesztelésekor fog kiderülni.