A Williams csapata nem aggódik, ha esetleg elveszíti az ötödik helyezést. | M4 Sport

A Williams csapata jelentős fejlődést mutatott a 2025-ös szezonban: innovatív fejlesztéseik révén sikerült a középmezőny élvonalába emelkedniük, míg az előző évben gyakran a mezőny végén harcoltak. A jelenlegi állásuk alapján, 14 futam után, a legjobban helyezkednek el a négy éllovas mögött.
Ez a kérdés nem csupán a presztízs szempontjából bír jelentőséggel, hanem anyagi vonatkozásai is fontosak. Egy csapat ugyanis komoly dollármilliókat nyerhet, ha sikerül egy vagy több pozícióval előrébb végeznie az év végén. Jelenleg a Williams 18 pont előnyben van az Aston Martinnal szemben, amely a Magyar Nagydíjon csalódást keltett, és 19 ponttal előzi meg a Saubert.
A két fő kihívó helyzetét tekintve érdemes megemlíteni, hogy a svájci csapat a Spanyol Nagydíj óta folyamatosan gyűjti a pontokat, míg az Aston Martin Magyarországon valóban kiemelkedett a középmezőnyből. Ha sikerül megőrizniük ezt a lendületet, akkor akár még a Williamst is megelőzhetik a következő versenyeken.
James Vowles csapatfőnök a helyzet kapcsán kijelentette, hogy őt az "előzés" nem zavarja, mivel a Williams számára a 2026-os szezonra való felkészülés sokkal fontosabb, mint a 2025-ös bajnoki szezonban elért teljesítmények. "Kikapcsoltunk. Ez már megtörtént, ezt már eldöntöttük. A részvényesekkel egyetértésben zajlott" - utalt a 2026-os átállás folyamatára.
"Nagyon örülök, hogy az ötödik helyen állunk. Ez fantasztikus eredmény számunkra és a partnereink számára is, akik szorosan együttműködnek a csapattal. Azonban a célunk nem csupán az, hogy a rangsorban előrébb lépjünk, hanem hogy újra világbajnoki címet szerezzünk. Ezt azonban nem érhetjük el, ha csupán egy-két pozícióért harcolunk" - fejtette ki.
"Januárban hoztuk meg ezt a döntést, és most már ezen az úton haladunk. Bár voltak különféle fejlesztések, nem tudtuk garantálni, hogy további újítást végzünk. Csak néhány elemről van szó, amelyek már az év elején a szélcsatornába kerültek. Ezen kívül nem foglalkoztunk más projektekben, és a jövőben sem tervezünk többet tenni. Ha végül ez azt jelenti, hogy a hatodik vagy a hetedik helyen végzünk, azt is elfogadjuk" - hangsúlyozta.
Vowles kiemelte, hogy az erőviszonyok folyamatosan változnak a fejlesztések és a pályakarakterisztikák hatására. "A Miami Nagydíjig a negyedik és ötödik helyen álltunk, de utána beindult a fejlesztési verseny. Más csapatok is fokozni tudták a teljesítményüket. A spái fejlesztés volt az, ami visszahozott minket a versenybe" - fogalmazott.