A Mercedes uralta a pályát a záró F1-es tesztnapon, amelyet a törött üveg és a téves irányba haladó busz nehezített meg.

Az F1-es szezon előtti utolsó tesztnapja Bahreinben izgalmas eseményekkel telt, és szerencsére az időjárás is kedvezett, hiszen a sivatagban nem esett csapadék, és áramszünet sem hátráltatta a csapatokat. Azonban nem minden ment zökkenőmentesen: a célegyenesben egy fülke üvege váratlanul betört, és annak maradványai a pályára hullottak, ami miatt néhány percre meg kellett állítani a tesztelést. Ezen kívül egy busz is tévedt a bukótérbe, ami tovább bonyolította a helyzetet. A nap végén azonban George Russell ragyogott a legjobban, hiszen az utolsó pillanatokban sikerült átvennie a vezetést, és az első helyen zárta a tesztnapot.
Ezen kívül a teszt kezdetén a Haas autójának motorburkolatáról egy darab levált, és a délelőtti órákban többször is feltámadó szél egy műanyag széket sodort a pályára, amit az egyik beavatkozó bíró használt. Így a csapatok felkészülése megint akadozott, de a többségük legalább azt mondhatja, hogy külső körülmények miatt nem tudtak teljes mértékben koncentrálni. Azonban nem mindenki volt ilyen szerencsés.
A Saubernél valószínűleg technikai probléma lépett fel, mivel Gabriel Bortoleto mindössze 35 kört tudott teljesíteni a délelőtt folyamán. Ezen kívül az Aston Martin csapatának is alkalmazkodnia kellett a helyzethez Lance Stroll rosszulléte miatt. Már a nap elején világossá vált, hogy a kanadai versenyző csak délután ülhet vissza az autóba, amennyiben jobban érzi magát. Bár ez végül bekövetkezett, az utolsó bő órára mégis vissza kellett adnia a volánt Fernando Alonsónak, mivel nem volt elég jól. A Ferrari helyzetéről is hasonló következtetéseket vonhatunk le, hiszen Lewis Hamilton a nap végén alig látogatott el a pályára, ami azt jelzi, hogy valamilyen akadály állhatott a háttérben a teljesítménye előtt.
Sokan már délelőtt versenyszimuláció-szerű programot futottak, a nap első felét Charles Leclerc zárta az élen a Ferrarival. Délután az őt váltó Hamiltonnak nem ment ennyire jól, ugyanis többször kicsúszott, és a legjobb eredményét tekintve lassabb volt a másik három élcsapat vele egyidőben vezető pilótájánál. Akik közül a mercedeses George Russell futotta meg a nap legjobb idejét, az utolsó percekben megelőzve Max Verstappent.
A Red Bull új orrkúppal és első szárnnyal indította a napot, ám délután végül visszatértek a korábbi konfigurációhoz. Verstappen láthatóan nem volt elégedett a helyzettel, és az autója aerodinamikai viselkedésének javítása érdekében áramlásjelző festéket is alkalmaztak rajta, ami a délutáni időszakban meglehetősen szokatlan lépés. A holland pilóta az utolsó félórában megpördült, és előtte Hamiltonhoz hasonlóan ő is többször küzdött az autó irányíthatóságával.
A Williams ismét kiemelkedő teljesítményt nyújtott, hiszen Alexander Albon, aki szintén dominálta a versenyt, a harmadik helyet szerezte meg a táblázaton. Érdekesség, hogy Albon a C4-es, puhább gumin futotta a leggyorsabb kört, ráadásul ezt jóval később, egy állítólag jobban tapadó aszfalton tette. Még meglepőbb Pierre Gasly 4. helyezése az Alpine-nal, aki Russellnél is egy kicsit gyorsabbnak bizonyult, amikor nagyjából egy időben gyakorolták a kvalifikációs sprintet.
A rendelkezésre álló versenyszimulációs adatok alapján Piastri ismét erősen teljesített a McLarennel, és amiatt valószínűleg nem aggódnak a csapatánál, hogy a legjobb eredményeket tekintve 4 tizedet kaptak a Mercedestől.
Az F1 szezonja a március 14-16 közötti Ausztrál Nagydíjjal kezdődik, a csapatok a következő két hétben tudják feldolgozni a teszten gyűjtött adatokat és finomítani a beállításokon.