A magyar Erste döntése értelmében a cég reklámjából elhagyják a 2025-ös Budapest Pride eseményre utaló elemeket.

"Az Erste Bank Magyarország kérésének megértése és tiszteletben tartása érdekében módosítjuk azokat a részeket, amelyek nem minden magyar számára egyformán értelmezhetőek, és helyette olyan magyarországi történelmi eseményeket választunk, amelyek jobban kifejezhetik az üzenetet" - nyilatkozta az Erste Group szóvivője a Telexnek, miután az Erste Bank egy reklámot publikált, amely a 2025-ös Budapest Pride-ot a jelentős történelmi események közé sorolta.
A portál szerint az Erste azt is közölte, hogy a bank idén az Európai Alpbach Fórum (EFA) szponzora, erre az osztrák rendezvényre készítették a mesterséges intelligenciával generált rövidfilmet.
Az Erste Group bankcsoport eredetileg egy látványos, mesterséges intelligencia segítségével generált reklámvideót készített, ezt alakítják most át magyar kérésre. Az AI-videóban Európa történetének fontos pillanatai elevenednek meg Jeanne d'Arc csatába lovaglásától az 1968-as prágai tavaszon át Marie Curie vegyészeti felfedezéséig. A videóban több képkockában helyet kapott a Budapest Pride felvonulása is, bár - jegyzi meg a Telex - ha valamin látszik, hogy AI-felvétel, akkor azok a budapesti helyszínek, amelyeken nem haladt át a 2025. június 28-i felvonulás.
Azért a szivárvány az úr - Percről percre a betilthatatlan Budapest Pride-ról
A videó üzenete azt hangsúlyozza, hogy Európa a bátorság, a szolidaritás és a jövő aktív formálásának képességére épült. A reklám továbbra is megtekinthető az Erste Group hivatalos weboldalán, azonban mostantól nem nyilvános formában érhető el.